Nyt blad med tema om arbejdslivets veje
GS_2020_02_Forside

Nyt blad med tema om arbejdslivets veje

Arbejdsglæde og arbejdslivets veje er nogle af emnerne, som du kan fordybe dig i månedens nummer af Gymnasieskolen.

I det nyeste nummer af Gymnasieskolen tager vi temperaturen på gymnasielærernes arbejdsmarked efter fire år med nedskæringer.
Med den håbefulde årsvikar, den tvivlende lærer og de tilfredse seniorer.

Vejen til et job i gymnasiet er blevet længere
Unge magistre har fået sværere ved at få arbejde i gymnasiet, og samtidig er flere erfarne lærere ledige. Drømmen om et nyt job er dog ikke urealistisk, og der bliver hele tiden ansat nye lærere.

“Intet kan erstatte mødet med et andet menneske”
For fem år siden havde Anders Schultz en klasse med til Egypten. Her mødte eleverne hans tidligere arabisklærer, Ali, og fik fattigdom, religion og korruption helt ind under huden.

Jeg følte virkelig, at eleverne blev klogere menneskeligt set og mere globalt dannede ved at møde ham.

Anders Schultz, pædagogisk leder
Rysensteen Gymnasium

“Arbejdsglæde er dit eget ansvar”
Skuespiller Peter Mygind var i mange år en ja-hat, der ikke sagde fra. Da han begyndte at være tydelig om sine egne behov, voksede hans arbejdsglæde. Han opfordrer andre til at gøre det samme. Og til at tænke over, hvad man bidrager med til fællesskabet.

Læs artiklerne i det spritnye Gymnasieskolen, som udkommer i dag.

Tema om arbejdslivets veje