Hverdag: Albertslund Gymnasium
Albertslund 11-banner

Hverdag: Albertslund Gymnasium

For få år siden oplevede Albertslund Gymnasium elevflugt og stor krise, men i dag er det lykkedes at vende udviklingen. De lokale elever vælger at gå på Albertslund Gymnasium.

Sted_ Albertslund Gymnasium

Dato_ 26. februar 2020

Albertslund Gymnasium flytter til maj

Albertslund Gymnasium flytter til maj til en nybygget skole 500 meter væk, og derfor bliver der ryddet ud i bogkælderen. Mange bøger bliver smidt ud, enten fordi de er slidte, eller fordi de er blevet overhalet af ibøger.

Frokostpausen på Albertslund Gymnasium

Frokostpausen på Albertslund Gymnasium er 45 minutter, og den bliver ofte brugt til møder eller forberedelse. I dag har lærerne Magnus Ravn, Stine Schelde og Elisabeth Scharling dog lagt arbejdet til side og spiser deres medbragte mad.

rygeforbud og forbud mod snus på skolen

Der er indført rygeforbud og forbud mod snus på skolen. Peter Emil Johansen har brugt snus i tre år, men forsøger nu at holde op. Og det er svært. Trivselsmedarbejder Aleksandra Johansen aftaler med ham, at han kan komme på et rygestopkursus på skolen senere på ugen.

Katrine Skriver, som sidder og venter på, at hun skal til årsprøve i SRO.

Albertslund Gymnasium på den københavnske vestegn havde for fire år siden problemer med elevflugt til andre skoler.
I dag er billedet vendt, og der går 770 elever på skolen. En af dem er Katrine Skriver, som sidder og venter på, at hun skal til årsprøve i SRO.

SRP-vejledning

Karla Ølholm får SRP-vejledning af engelsklærer Andrea Blicker og samfundsfagslærer Hasse Holme. Hunvil blandt andet tage fat i den gamle amerikanske forfatterinde Charlotte Perkins Gilman, som skrev “mega progressivt”, og trække tråde tilnutidensUSA.

Hverdag

Et skoleår består af cirka 200 skoledage og en næsten uendelig række af stunder. I denne serie indfanger Gymnasieskolen i billeder og tekst glimt fra hverdagens gymnasieliv.