Her får jeg både fagligt input og kollegial sparring
tema-MaleneSchouw-banner-1

Her får jeg både fagligt input og kollegial sparring

De faglige foreningers generalforsamlingskurser har det hele. Det mener Malene Vibe Schouw, der derfor har deltaget på kurserne for begge sine fag i de seneste seks år.

“Der er et fagligt udbytte, fordi jeg får nye input til mine fag, men jeg nyder også meget den sparring, jeg får ved at mødes med andre lærere fra gymnasier rundt i landet,” fortæller Malene Vibe Schouw, der underviser i idræt og psykologi på Københavns åbne Gymnasium.

“I en travl hverdag er det oftest den nærmeste kollega, man sparrer med – og det er da også guld værd – men på de her kurser føler jeg, at jeg får åbnet min horisont og får et indblik i, hvordan fagkolleger løser udfordringerne forskelligt ude på skolerne.”

Malene Vibe Schouw er faggruppeleder for psykologi på sin skole, så ud over sin egen interesse i at holde sig fagligt opdateret føler hun også, at der ligger en uskreven forventning om, at hun holder øje med, hvad der rører sig i faget.

“Jeg har prioriteret at deltage på begge mine fags kurser, også selvom det godt kan være lidt svært at få til at hænge sammen skemateknisk, på grund af at mine fag ofte er knyttet til flere klasser. Heldigvis er jeg ansat et sted, hvor man er god til at imødekomme ønsker om videreuddannelse,” fortæller Malene Vibe Schouw og tilføjer:

“Og det er hele presset værd, for jeg kommer hjem fra kurserne med fornyet energi. Jeg har altid konkrete forløb med hjem, der er lette at bruge i min egen undervisning.”

Malene Vibe Schouw

Idræts- og psykologilærer, Københavns åbne Gymnasium

Efteruddannelse:
De faglige foreningers generalforsamlingskurser

Tema om efteruddannelse

Læs Gymnasieskolens tema om efteruddannelse: